Архієпископ Вроцлавський і Щецинський Георгій: «За канонічністю йде Святий Дух, без нього немає Церкви»

24 липня на запрошення керуючого Волинською єпархією УПЦ єпископа Нафанаїла, з благословення Предстоятеля УПЦ Блаженнішого Митрополита Онуфрія, на Волині побував архієрей Польської Православної Церкви архієпископ Вроцлавський і Щецинський Георгій. Він є також представником церковних міжнародних комісій, які, зокрема, відслідковують стан міжконфесійних відносин в Україні.

Спілкуючись з вірянами Свято-Хрестовоздвиженської громади УПЦ села Угринів, владика Георгій висловив вдячність Богу та Українській Православній Церкві за можливість побувати у Києві, на торжествах на честь преподобного Антонія Печерського, у Свято-Успенській Києво-Печерській лаврі. З його слів, на міжнародному рівні у церковних колах завжди наголошують на важливій ролі, яку відіграє Українська Православна Церква – спочатку на чолі з блаженної пам’яті Митрополитом Володимиром (+2014), нині – на чолі з Блаженнішим Митрополитом Онуфрієм.  

«Ми є сусідами з вами, всього у Польщі зараз проживають вже два мільйони українців. Я – єпископ у Західній Польщі, і там на кордоні з Німеччиною в одному Вроцлаві проживають лише зареєстрованих сто тисяч українців. Не всі приходять до Церкви, але у нас у ці дні була можливість переговорити з представниками УПЦ про можливий приїзд ваших священиків до Польщі, – розповів архієпископ Георгій. – До Києва у ці дні приїхали і з Єрусалиму, і з Болгарії, з Греції, з Кіпру, і від нас. І нам важливо бачити, як ви стоїте за Віру. Її немає без страждань, ми самі прожили у католицькій країні, нам і зараз буває непросто. Але ми стараємось берегти канонічність Церкви і єдність Віри».

Зі слів владики Георгія, у Польській Православній Церкві використовують за богослужінням церковнослов’янську мову. Це мова молитви, яка об’єднує багато національностей. А у проповідях священики Польщі намагаються звертатись національними мовами, є і такі, які цілком вільно спілкуються літературною українською.

«Сьогодні ми прибули сюди, в Угринів, подякувати громаді за свідчення православної Віри. У вас маленька домашня церква. Але хто був на Афоні, знають, що там теж невеликі є церкви. Однак немає такого, щоб тут був Христос, а тут – немає. Якщо є євхаристія, Він присутній, і Він збагачує все, про що люди просять у молитвах. Владика Антоній (митрополит Бориспільський і Броварський УПЦ) вчора сказав, що, коли Блаженніший Митрополит Онуфрій заступив на місце спочилого Предстоятеля Української Православної Церкви, він одразу заговорив з новим владикою про можливість захоплення Лаври. А це серце України, Київської Русі. І на це владика відповів – «Як захоплять, то і за стінами Лаври є Бог». І це так, бо Він не там, де сила, де насилля, а там, де молитва і смирення», – продовжив архієпископ Георгій.

І, знаючи історію Церкви у Польщі, щодня польські архієреї, духовенство, віряни слідкують за сайтами, газетами, і все знають про те, що відбувається в Україні. «Ми намагаємось не лише духовно підтримувати вас, а й робити обміни віруючими. І до нас, і до владики Авеля у Холмську єпархію. Наші кордони мінялись, але Віра була завжди, і для нас важливо бути твердими. Канонічність – це не лише адміністративне поняття, зовсім ні», – пояснив польський владика.

«Канонічність – це не лише визнання того чи іншого єпископа. За ним, за будь-яким владикою йде визнання всього Православ’я, – наголосив архієпископ Польської Православної Церкви. – Ваш єпископ Нафанаїл, де б він не поїхав, до якої Православної Церкви не ступив, буде єпископом. З ним будуть спілкуватись усі священики й архієреї, які навіть не знають вас, про ваші переживання і гоніння. Це значить, що він не є самозваним, за ним стоїть тисячолітня історія Церкви, апостольська єдність. За канонічністю йде Святий Дух, без нього немає Церкви. Канонічність не з’являється тут і тепер, це духовний зв’язок, який йде від часів святих апостолів, які дістали владу від Христа».

 

Переглядів: 687

 
 
 
Перейти до панелі інструментів